Wednesday, May 6, 2009

Apa Yang Dah Berlaku

Semua Demam...
Lama dah x meng'update' blog nie... yer la aper x nye mcm2 yg berlaku ngan Auni demamnye masa balik Muo. Lps tu bila balik ke Kajang plak Ibu ngan Babah Auni plak demam... Hari Isnin (27/4/09) Ibu ngan Babah Auni dpt MC... Pepagi tu bwk Auni gi pead Dr Afifah kat KPMC dia kata Auni kena kulat susu so dia bagi la ubat semua Dr Afifah ckp by Friday Auni should be okay klu x kena investigate lain... So Selasa (28/4/09) tu gi kerja tp still demam mmg x larat sgt2 dah pastu Rabu Khamis tu dapat MC lg Dr Zahida bagi suh rest suh hantar Auni kat bb sitter...

Mak Long Sakit....
Rabu (29/4/09) tu call Nyah tny dia ok ke tak sbb dia pun demam gak... then Nyah ckp Mak Long x sihat kena muntah2 n cirit birit... lps tu terus call Mak Long tny dia cam na sekali teruk nye la suara dia mmg x larat dah dengo suara dia mmg teruk sakit nye ckp kejap je sbb sian kat Mak Long suruh dia rest...

Tgh tido tetiba mak call ckp Mak Long kritikal Dr kat HKL dah suh semua anak Mak Long berkumpul... Aku nie cam x caya laa baru jer ckp ngan Mak Long pagi td... so aku terus call K.nor utk kepastian yer laa dia kata nie tgh nak kemas baju tunggu Abg Saad ambik dia... aku call Am la pastu bg tau dia tp aku mmg la x larat nak pegi ngan Auni still demam lg... Pastu call K.Y bg tau dia Mak Long kritikal... pastu aku hanya mampu berdoa jer...

Jiran Pulang Dari Umrah...
Oh lupa nak bagi tau Rabu tu Mak Dah ngan Abg Farid (jiranku) balik dr buat Umrah, pagi tu dengar Kakak smpi ingat dia just nak tgk rumah lepas tu dengo suara Blue (kucing kesayangan Abg Farid yg Auni slalu pukul) so confirm la dia org smpi ari Rabu tu... betul2 masa azan Asar dia org smpi aku nak tgk pun x sempat cos nak bangun pun x larat... so Am balik masa Maghrib tu baru gi visit dia org...

Melawat Mak Long...
Nyah n Cu dtg nak gi melawat Mak Long kat ICU HKL so cam biasa laaa pepagi lagi dia org smpi... dalam kul 11 cam tu dia org gerak dr umah aku... aku pun ikut sekali tp Auni tinggal kat umah Mak Rose... so smpi HKL tu 12.30 baru bleh masuk... yg ader kat hospital masa tu Pak Din n Mak Yati, Abg Toti n K.Mai n Dania pun ader... masa smpi kat ICU tu Abg Maman n K.Awin dah ader... bila aku masuk tu sedih sgt tgk Mak Long berselirat wayar kat badan dia semua... aku nak peluk n cium dia x dapat so dapat cium tangan je... nmpk mata Mak Long gerak2... Ptg tu mak ngan abah smpi nak tgk Mak Long...

Demam dah reda..
So Friday tu as Dr Afifah ckp Auni dah x demam tp selsema still ade lg... so Sabtu tu bwk balik gi klinik tp Dr Afifah ader emergency kata nurse... so dtg balik ahad tu Dr Afifah bg vitamin untuk Auni...



No comments:

Post a Comment